onsdag den 22. juni 2011

phpBB

DØD VED KØLLE!

Det er hvad jeg tænker, hver gang jeg skal lave noget nyt inde på forummet.
Hold op hvor er det system idiotisk lavet... Måske er det bare den danske oversættelse der er direkte stupid, men administrationsdelen som helhed virker tåbeligt.

Det tager en evighed at fatte hvad der sker, så fatter man det endelig, og så er det noget forkert man har gjort - GAAAAAAAAAAAAAAAAAH

Jeg er ikke så svær at stille tilfreds.
Jeg vil kunne godkende en bruger eller slette en bruger, uden jeg behøver bruge ½ time på at forstå hvad helvede der foregår.
Jeg vil kunne oprette nye underfora, uden den sætter en masse ligegyldige eller private informationer (som mit navn og kodeord) ind i bokse hvor det ikke har noget at skulle gøre.
Jeg vil kunne ændre andres profiler, f.eks. tildele nye kodeord, uden den både giver mig og den jeg giver et kodeord, et nyt kodeord - men det er åbenbart for meget forlangt.
Jeg vil kunne flytte et indlæg nemt og hurtigt, fra et underforum til et andet, uden den laver en skov af genveje. Genvejene er for såvidt helt fine, men det er irriterende at jeg ikke kan finde ud af hvor man sletter dem - og så kommer vi igen tilbage til den elendige danske oversættelse.
Jeg vil kunne udelukke brugere, så de rent faktisk bliver udelukket.

Så sidder der måske nogle kloge hoveder, og tænker at det er så pisse nemt, og det er mig der er noget galt med... Men vi er altså et par stykker der ikke aner hvad der foregår halvdelen af tiden.

Hvordan kan man lave noget, der er så gennemført elendigt?
Det er som om det er ved at blive normen, at jo flere opdateringer der kommer, jo mere elendigt bliver det man sidder med. Det er ikke kun gældende for phpBB, det er en generel ting for open source ting, mange mennesker bruger.

Blah.... jeg vil have et andet forum.
Et der er let og overskueligt, hvor de mest basale ting giver mening, og resten kan man nemt læse op på.
Det er slamkode gider jeg simpelthen ikke mere.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar