lørdag den 13. september 2014

Vikinge hjelme


Lidt hæklede vikingehjelme. Den sidste mangler horn, den har fået det ene horn på, nu mangler jeg bare at lave det andet.

Det er en opskrift jeg har købt. Jeg så den oprindeligt hos www.fru-pigalopp.dk der havde lavet den udgave man kan se øverst her.
Den var tiltænkt knægten, men han hader at have ting på hovedet. Nr. 2 er lavet fordi jeg ville se om man kunne lave den med det mønster, og jeg tænkte det kunne være sjov hvis far og søn matchede. Men da han tilsyneladende heller ikke er interesseret, fordi den er lidt stram om hovedet, finder den muligvis et andet hjem.

De er lavet af Strikkebogen Lama Uld. Hvis man selv vil prøve, kan opskriften købes på Raverlry


Ideer til farvekombinationer:






Og ja, jeg har tegnet en rund plet for meget på båndet forneden :)
 Farverne tager udgangspunkt i dem jeg sådan lige mener ville se gode ud. Men man kan naturligvis også lave dem i andre farver.
For at ramme guld-effekten, bruger man brændt karry farven fra strikkebogen.

Jeg tror jeg kommer til at lave flere af dem... Det kræver bare jeg kan få dem afsat, ellers kommer vi til at svømme i hjelme.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar