lørdag den 19. september 2009

Lækkert område eller...?


Jeg er egentlig glad for at bo i Rudersdal.
Lækkert område, relativt lidt kriminalitet, kort til skov og vand osv.
Men på den anden side er det hele ved at tage en virkelig skidt drejning.

For ikke så længe siden var der problemer med en kamphund et par kilometer fra hvor jeg bor. De fleste har sikkert hørt historien, eller ihvertfald dele af den.
Det startede med at den flåede en kat. Der stod nogle og kiggede på, som ikke turde gribe ind, og en enkelt prøvede at optage det på sin telefon.
Lidt senere kommer et par gutter eller tre, og smadre telefonen tingene er optaget på.
Det hele virkede ret frustrerende at læse om. En ung kvinde ejede hunden, og det var så hendes kæreste der vist havde ladet den løbe løs eller sådan noget.
Nogle dage efter snupper hunden endnu en kat, hvorefter den hopper videre ind i haven, og får en kanin ud af et bur, mens familien ser på.
Det er blevet påbudt at manden (ja, nu siger det at det er en mand der ejer den), skal have den aflivet, men han har anket.
Jeg håber sådan at det kræ bliver aflivet. Det er tæt på skole, børneinstitution og familievenlige områder den holder til, og den er jo helt åbenlyst farlig.

Nå, men der er så gået et godt stykke tid, og nu er den gal igen.
Denne gang er det bare i Holte.
En børnehave har haft 2 kaniner, børnene har kunnet "lege" med. Der har ikke været låst af til dyrene i weekenderne, fordi børnene har været glade for at komme der, og snakke med dyrene.
Desværre er det ført til, at der er nogen der er "brudt ind", og har mishandlet de to dyr.
Den ene blev fundet druknet, mens den anden var så medtaget, at den måtte aflives.
Heldigvis var det ikke et barn der fandt dyrene, og de voksne har fortalt børnene, at dyrene var blevet gamle og derfor døde.

Men hvad er det lige der sker?
Hvorfor kan de idioter ikke slå på hinanden, eller få deres hunde til at æde hinanden, frem for at lade det gå ud over tilfældige dyr?

For nogle år siden var der også problemer med hunde et andet sted, hvor der går får. En mand gik altid med sine hunde løs, og havde ikke styr på dem. Det resulterede i en masse døde lam.

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at blive boende her i området, men hvis det fortsætter på den måde, er jeg ikke sikker på at jeg gider være her...
Problemet er bare, hvor man så skal tage hen?

Jeg har linket til en artikel om de to kaniner (klik på overskriften). Det er stillet lidt drabeligt op, men man forstår meningen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar