lørdag den 20. april 2013

Baby tæppe

Så blev jeg endelig færdig med mit første rigtige hækle projekt.


Jeg har godt nok lavet bamser og et par baby sko før, men det her er en smule mere brugbart, så derfor kalder jeg det et rigtigt hækle projekt :)

Det er hæklet i Lama Uld på en 6'er nål. Jeg har anskaffet nogle Clover Hæklenåle, og er virkelig begejstret for dem.
Farverne der er brugt er: Lilla (6023), Lyslilla (6134), Lyslilla 2 (6600)
Opskriften til det oprindelige tæppe kan findes HER
Jeg har sluttet det en del anderledes,og også samlet det anderledes end i opskriften.

I samlingerne har jeg hæklet dem sammen på den ene side med fastmasker. På den anden side er der en kant rundt om den enkelte firkant. Det giver en let forhøjning på siden med fastmasker, mens det er mere glat på den anden side.
I kanten har jeg hæklet 2 ekstra omgange, med samme masker der bruges til firkanterne. Herefter en omgang med 1 fastmaske i hver maske, 3 fastmasker i hjørnerne, og afsluttet med et bølgemønster. Bølgemønsteret passede ikke helt på antallet af fastmasker, så der er tilpasset lidt, så alle hjørnerne fik en bølge.

Tæppet måler ca. 1*1 meter

Lama uld klør lidt mindre end fåreuld. Personligt får jeg fnidder af fåreuld, selvom jeg er begejstret for udseendet, så det er jeg ikke specielt begejstret for at bruge. Men lama ulden giver stort set samme udtryk, men som sagt med en del mindre kradsen.


Næste projekt er et par huer, men til dem skal jeg bruge en størrelse hæklenål jeg ikke har i Clover, og jeg har ikke rigtig lyst til at bruge andre nåle, efter jeg er begyndt med dem.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar