tirsdag den 30. april 2013

Muligvis med i lægevidenskabeligt forsøg

Det er det første egentlige der er sket, siden jeg har været meldt ind i Tripel X foreningen...

Aarhus Universitetshospital laver en undersøgelse der går på fejl på kønskromosomer (for mange eller for få) vs. øget risiko for forskellige fysiske sygdomme.

Jeg har i dag skrevet en mail, og givet udtryk for at jeg ønsker at være med. Det indebære ikke andet end en blodprøve og en spytprøve.
Jeg ved dog ikke om jeg er kvalificeret til at være med. Håber på det, især fordi der tilsyneladende ikke er ret mange her hjemme med Tripel X... Lidt sjov i forhold til at dem på Rigshospitalet jeg var inde og se, sagde at det var helt normalt, så det er da spøjst, at man ikke kan skrabe meget mere end 5 forsøgspersoner sammen, når det nu er så normalt.

Men anyway, så er det jo muligt, at min graviditet kommer i vejen, og det faktum at jeg er mosaic, og ikke en "rigtig" Tripel X...

Så nu må vi se om jeg kan være med.
Hvis jeg skal, så hiver jeg formentlig min mor med til Aarhus...

Forsøget løber frem til 2015, og det er ikke noget jeg umiddelbart får noget ud af.
Til gengæld er jeg positivt overrasket over at man endelig er begyndt at lette røven, så fremtidige børn og unge med samme kromosomfejl, kan få noget ordentligt information.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar