fredag den 18. december 2009

Ingen kerner tak


Når jeg beder om et rugbrød uden kerner, er det ikke for at være på tværs.
Det er ikke fordi jeg har en eller anden indstilling til hvad kerner betyder for kosten, eller for miljøet.
Jeg kan for helvede ikke tåle de forbandede kerner. Men skid da bare hul i det, så længe det er fyldt med "fibre".

Men for at tage den fra en ende af, så har jeg været ude og handle med min mor i dag.
Vi skulle bruge noget rugbrød, og ville købe noget hos en bager, frem for et supermarked. Som altid hører jeg om de har noget uden kerner fordi... ja... min mave kan altså ikke finde ud af det med fuldkorn.
Kvindemenneske hos bageren: Det her er uden store kerner
Mig: Okay, men er der kerner i?
Kvindemenneske hos bageren: ... Nej, der er ikke store kerner i, men der er fibre i
Mig: Jo, men jeg kun spise noget med solsikke kerner...
Kvindemenneske hos bageren: Jamen der er ikke solsikke kerner i, der er slet ikke store kerner i
Mig: Er der så små kerner i?
Kvindemenneske hos bageren: Nej, der er ikke rug kerner i... Men der er massere af fibre i.

Jeg tænker bare fjer nok, men er ikke helt sikker på hvad det er hun mener med de der fibre. Men hun har jo sagt at der ikke er kerner i... Så jeg tænker lidt at hun bare reklamere for skidtet, for der burde nu engang være fibre i alle kornprodukter.

Vi kommer hjem, skal have madder til aften, og hvad er brødet så helt af fuld af?
You guessed it - FUCKING KERNER

Vær så god Pia, så kan du få kylling fra igår, og toastbrød med pålæg - whoopdedoo...

Men det er jo så forbandet sundt med kerner, så skide være med de få af os der kan sidde på toilettet i flere dage efter at have ædt ting med hele kerner i... Vi må jo bare være pivede.

*Grr*

Ingen kommentarer:

Send en kommentar