torsdag den 15. april 2010

Syg

Jeg er syg...
Egentlig lidt underligt, når jeg er småsyg, så får jeg virkelig ondt af mig selv, men denne gang hvor jeg er syg syg, så har jeg ikke udpræget ondt af mig selv, jeg er bare lettere irriteret over det...

Min læge så nu ret sjov ud da jeg kom ind til ham denne gang.
Jeg var hos lægen for lidt over en uge siden, fordi jeg har gået og hostet den sidste måneds tid.
Han kunne ikke høre noget, og den blodprøve han tog, viste et tal på under 8. Præcis hvad det betyder er jeg ikke helt sikker på, men tilsyneladende har det noget med bakterier at gøre, og så vidt jeg kunne forstå, var 8 eller der under normalt.
Men jeg blev alligevel smidt på nogen antibiotika - surilid eller sådan noget - for han kunne godt høre at det var en lidt træls hosten.

Det går så hverken værre eller bedre, end at jeg får det endnu værre. Et par dage efter får jeg ondt i halsen, og bestiller en ny tid. Efter en fødselsdag, får jeg så også betændelse i det ene øje... Det er første gang jeg har prøvet at få det værre, efter jeg er blevet sat til antibiotika.
Der ud over står den på ibuprofen og panodil for at jeg kan holde ud at være nogen steder.
Så jeg ringer, og får en tid samme dag.

Når man så lige har været på noget antibiotika, er indstillingen lidt, at der ikke rigtig kan være noget infektion, og hvis det er, må det være en virus, som man slet ikke kan behandle for med antibiotika...
Men der bliver lyttet igen, og jeg får taget en blodprøve.
Vi venter 5-10 min på svaret, og sekretæren stikker så hovedet ind og siger "127"
Hold da ferie min læge fik et sjovt ansigts udtryk, og får sagt noget om, at han så godt kan forstå at jeg har det lidt småskidt ^_^

Så jeg kom der fra med øjendråber, og en recept på penicillin på 800 mg der skal tages 3 gange daglig.
Øjendråberne skal bruges 6 gange daglig...

Men nu er der i det mindste ikke nogen der siger at det bare er mig der er pivet mere...

Er livet ikke bare skønt? ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar