mandag den 6. maj 2013

Uge 30+ og lidt hækle hue.

Nu gider jeg faktisk ikke mere...
Jeg har som sådan ikke noget imod at være gravid, det er alle symptomerne der irriterer mig.
Halsbrand har jeg døjet med i en til to uger nu, og min tabletter virker ikke, så den står på koldskål... Det er så hvad det er.
Bækkenløsning er der til stadighed, nogle dage går det rigtig godt, andre rigtig skidt, og de fleste ligger et sted midt imellem.
Men nu er det ved at blive for meget. Jeg har haft en smule vand i fødderne, bare sådan så mine sko har virket lidt stramme, men i går aftes gik det helt galt, især for venstre fod. Den hæver bare jeg kigger på den, og er faktisk så hævet at huden spænder og gør ondt.
I morges da jeg vågnede, havde jeg kvalme og en fornemmelse af at have dårlig mave, så det blev ca. til 4 timers søvn. Mine fødder havde det udmærket, men der gik ikke længe, før den var gal igen.
Så nu skal jeg til lægen lidt senere.
Jeg griner bare af det, men kan mærke det begynder at gå mig lidt rigeligt på.

Mit største problem er, at jeg ikke helt kan finde ud af hvem pokker man skal ringe til... Læge, jordemoder eller fødegangen. Men det passer mig nu ganske udmærket at kommet til lægen, det tager kun en små 10 minutter at gå der ned, i min lettere handikappede tilstand. Det tager nok 15-20 min at komme ind til jordemoderen, fordi det sker med bus, og fødegangen er enten med bil eller bus.



Og så til lidt positivt - Hækling
Ikke det mest optimale billede, men jeg går ud fra man forstår konceptet ;)
Huen er lavet efter en Ugle Hue der er også en Dansk Udgave hvis man søger lidt der inde.
Det her er en goblin/org/trolde hue.
Frem for en nå 5 som anvist, har jeg benyttet en nål 4, og lagt mit garn dobbelt (mørk og lys grøn i Cotton Wool fra Gapard)
Ørerne er lavet i fastmasker, og kanten krebsemasker, og med mørk grønt og sort garn.

Det er lidt pinligt så elendig jeg er til at få taget ordentlige billeder, men sådan er det når man ikke rigtig har noget at sætte huen på.
Jeg er meget fristet til at finde en anden opskrift, og lave den uden øreklapper... Jeg har mindst 2 huer til jeg skal have lavet, og det kan være det bliver til flere :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar