søndag den 9. august 2015

GISHWHES

Så må det endelig offentliggøres hvad vi har rendt rundt og lavet. og jeg knytter da også lige et par kommentare til tingene. Hovedpræmien i år er en rejse til Costa Rica. Hvis vi vinder, kan jeg dog ikke tage med, pga ungerne, men man har da lov at håbe på at vi vinder ;)


Et stk nyopdaget dyr på forsiden af National Geographic.
Dyret er tegnet i ArtRage, og forsiden er lavet i Scribus. Det er et stock foto der er brugt som baggrund. Dyret blev jeg ikke sådan helt glad for, men point er point ;) Til gengæld fik jeg lige lært et par småting i Scribus, så det var ret positivt. Og jeg fik også lige leget lidt med GIMP. Det er 2. gang  jeg bruger GIMP, men det var udelukkende til at fjerne baggrunden på dyret (som jeg egentlig også kunne have gjort i ArtRage, det blev bare bedre i GIMP)

Det her er Iron Man og Robert Downey Jr der er lavet i salt og peber. En del af opgaven lød på at de skulle tweetes til Robert Downey Jr. Prøv engang at lede twitter igennem, der er nogle helt vanvittigt gode submissions - selvom jeg nu også er ret glad for den her ;)
Der er fundet refs først, som jeg outlinede, og så er de printet, og salt og peber er kommet oven på.


Maskot jeg smed sammen. Den blev ikke brugt så meget, men det er altid hyggeligt at lege med ArtRage

 Misha Colins og Dronning Elisabeth II so 1950's BFFs
Igen er mit favorit tegneprogram ArtRage brugt.
Ligeledes outlinet først. Fandt et par refs i form af pinupper, som jeg tegnede af, og så tegnede jeg hovederne på kroppene efterfølgende. Misha ligner lidt ham kvinde/manden er vand Eurovision lol


Selfie med alt for lækkert ansigtshår ^_^


Til ære for Leonard Nimoy. Fremgangs måde som på salt og peber. Først skitse på computer, så print på papir. Men her brugte jeg noget sand jeg har liggende. Jeg elsker at lege med mit sand, og jeg bliver nødt til at finde tid til det i fremtiden også. Det her kommer formentlig op i en ramme, og kommer op på væggen ved lejlighed - er planen faktisk også med salt og peber halløjet.

 Kærlighed på billedform.
For mit vedkommende er det egentlig mest en provokation. Jeg går ind for at man skal amme, under hensyntagen til andre. Dog er jeg ved at være virkelig træt af, at et billede som dette, kan vække harme hos andre, og blive meldt på f.eks. Facebook, så det bliver taget ned. Men hel- eller halnøgne mænd og kvinder, i forsvindende lidt tøj, får lov at blive stående.
Huen er hjemmehæklet til begivenheden - så hvis der er nogen der læser det her, og vil have sådan en baby hue, så har jeg en liggende jeg ikke skal bruge ;)

Noget kode halløj. En anden foreslog at den skulle laves på denne måde. Hold op det er svært at finde W'er og Z'er i danske aviser Ô_o

Hvis man er interesseret, er det sikkert muligt at finde yderligere billeder fra mit hold, under #TeamMetalGeckoLovesTheLunchClub
De har været så fantastisk kreative, at jeg godt kan anbefale at man går på jagt efter de ting de har lavet.

Det har været en fantastisk sjov uge, selvom jeg ikke har været meget bevendt, uden for hjemmets fire vægge, da jeg har den store på 2 of den lille på 2 mdr jeg har skulle holde styr på også ;)
Jeg vil super gerne deltage til næste år også, men der vil ungerne være hhv 1 og 3 år, så spørgsmålet er hvor realistisk det vil blive + jeg håber at kunne starte skole til næste år.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar