torsdag den 6. august 2009

Mere læse info

Jeg har siddet og kigget lidt på det...
Med de to skriftlige jeg gerne vil have, har jeg 7,5 point for lidt på mit 4. år til at få bacheloren med.

Det betyder at jeg har 3 muligheder.
1. Jeg tager mit bifag, og får lov at starte min bachelor før sommerferien, og afslutte den i sommerferien.
2. Jeg skriver min backelor før sommerferien, og må vente med et fag til efter sommerferien.
3. Jeg tager mit bifag, men har så en blok hvor jeg kun tager 7,5 point, og må skrive bachelor efter sommerferien.

Det er pt. nr. 1 der lyder bedst.

Jeg regner med at tage mit bifag på LIFE.
Hvis jeg kan få det som jeg vil, kommer mit skema til at se sådan ud på 4. år:
Blok 2: Almen mikrobiologi / LIFE
Blok 3: LIFE / LIFE
Blok 4: LIFE / Bachelor

Fag jeg er int. i på LIFE:
Husdyranatomi og -fysiologi til 15 ects. Følger 1 blok - at eksamen er skriftlig uden hjælpemidler tæller noget ned. (Blok 3)
Veterinær Anatomi og Fysiologi - 1 til 15 ects. Følger 2 blokke. - er ikke helt sikker på hvad forskellen er på dette og ovenstående, men eksamensformen her tiltaler mig mere. (Blok 2 og 3)
Plant Breeding til 7,5 ects. (blok 3)
Dyrs og planters diversitet til 7,5 ects. - må indrømme at det her lyder uhyggeligt meget som et kort udgave af organismernes diversitet, så det må være en "måsker". (blok 4)
Ernæring og Avl til 7,5 ects. - lyder faktisk super interessant, lidt problematisk med de anbefalede forudsætninger. (blok 4)
Etologi til 7,5 ects. - det her burde passe rigtig godt ind med det jeg vil med min uddannelse. Ganske vist regner jeg ikke med at arbejde med husdyr, men grund-ideen inden for adfærd er jo den samme :)(blok 2)
Basic Animal Biology til 7,5 ects. - kan ikke helt afgøre hvad jeg mener om det her. Noget lyder mere interessant end andet. (blok 2)


De to fag fra LIFE der ligger i blok 2 ligger i skemagruppe B, mens Almen Mikrobiologi ligger i skemagruppe A, så der er en reel mulighed for at jeg kan tage dem :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar