tirsdag den 9. juni 2009

1 kapitel færdigt

Jeg leger lidt med at skrive noget fantasy roman.
Det tager godt nok længere tid end jeg sådan lige havde troet.
Har kun 1 kapitel færdigt. Nr. 2 er ved at være der.
Men der skal jo både være en vis længde, være en fornuftig afslutning så man får lyst til at læse videre osv.

Jeg har en rimelig ide om den røde tråd.
Jeg har nogle steder rundt omkring der er færdige, og bliver ok nemme at skrive ind i historien.

Men så sidder jeg lidt her, og føler egentlig at det bare er noget pladder og jeg dybest set er elendig til det her.
Jeg ved at jeg skriver fornuftigt, jeg ved at min ide er rimelig orginal, ellers er universet ihvertfald orginalt. Men jo mere jeg får ned, jo dummere føler jeg mig.
Det er en svært belastende følelse.

Jeg begynder forhåbentlig at komme rigtig igang når jeg får ferie. Så er der lidt bedre mulighed for total hengivenhed, uden lektier og skoleting der kommer i vejen.

Det ville være rart bare at få skrevet en 10 minutter om dagen.

Jeg bruger et program der hedder WriteWay til at skrive det i. Det virker rigtig godt for mig, fordi det giver en god måde at få overblik på. Det eneste der irriterer mig er, at jeg ikke kan få det hevet ind i word fra det format writeway bruger, og så må jeg bruge den der belastende copy-past metode, men hvad.

Jeg bruger word til at checke igennem for de værste stavefejl, og rette teksten til/stramme op rundt omkring.
Der er ingen tvivl om at der er flere der skal læse det på et tidspunkt, men jeg ved ikke hvordan jeg skal få beta-læsere. Jeg er ikke rigtig interesseret i at give det til random mennesker. Det er alligevel meget personligt, selvom det på ingen måde er mig det handler om...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar