tirsdag den 2. juni 2009

Bivirkninger er en by i Rusland

Jeg er kommet på Venlafaxin for et par måneder siden.
Det er en kopi af Efexor, der er en del billigere, men virker på samme måde.

Tidligere har jeg aldrig oplevet bivirkninger på piller. P-piller som antidepressiver.
Jeg har altid fundet det en smule underligt, når folk beskrev bivirkninger, fordi det som sagt aldrig er noget jeg har fået.
Denne gang er jeg til gengæld ramt af den onde gang bivirkninger...

Jeg har gået og undert mig over at jeg bliver ved med at tage på, lige meget hvad hulen jeg gør. Jeg er begyndt at blive mere aktiv, og spiser som altid. Det vil sige ikke alt for sundt, men ja, som jeg plejer. Alligevel har jeg taget det ene kilo på efter det andet.
For leden slog det mig så, og jeg spurgte min mor om min vægtforøgelse egentlig ikke passede meget godt med at jeg begyndte på de nye piller, og det gav hun mig ret i.
Hurra - så nu skal jeg virkelig passe på hvad jeg indtager... Men så kan det jo være man bliver lidt sundere.

Jeg er for tyk, har ligget omkring 75 kg, så skulle gerne tabe 10. Jeg er så blevet lidt mere aktiv her i varmen, men frem for at tabe mig, har jeg taget 5 kg på. Det er virkelig træls -_-
Nu har jeg rigtig meget mave *suk*

Der ud over har jeg jævnligt mareridt, og kan vågne op og være helt gennemblødt.
Når jeg er på p-pille pause er jeg kommet på hormon piller, for at sikre at jeg ikke får bivirkninger i form af svimmelhed og rysten.
Får jeg ikke lige taget en pille en enkelt dag (hvis jeg f.eks. spontant beslutter mig for at overnatte hos Nick), så begynder jeg at blive svimmel dagen efter. Det burde ellers være depotmedicin... Jeg gruer virkelig for den dag jeg skal holde op med at være på de her piller.
Så vidt jeg ved, er jeg på laveste dosis, 75 mg, men heldigvis er de ikke skadelige hvis man vil være gravid.

Så nu får jeg lov at opleve bivirkninger... Super lækre piller, jeg føler mig helt normal, og det er virkelig en vidunderlig følelse, men bivirkningerne er godt nok irriterende...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar