fredag den 11. maj 2012

USA Tur, dag 6

Torsdag d. 26.

Endnu en sløv dag.
Bro over til Georgeetown
Vi gik en tur om Georgetown. Af en eller anden grund er der ikke metroer der ud, men kun en bus. Det er heldigvis ikke så langt væk, så det var okay at gå.
Der er et rigtig flot stykke natur på grænsen til Georgetown. Umiddelbart efter kommer man så ind i Georgetown, og her er slet ikke lige så grønt som der er i resten af Washington. Men der er hyggeligt med lidt smallere fortove, og så er der ellers bare proppet med butikker og restaurenter.
Vi fik set Old Stone House der er Washingtons ældste hus. Det eneste hus der har overlevet fra før deres uafhængighed, og helt har det ikke overlevet, for mere eller mindre hele tagkonstruktionen så ny ud.

Rock Creek
Videre op mod en Addidas butik. Damn de havde et par fede trøjer, men de kostede omkring 1000 stykket - special edition trøjer, der var lavet af en designer. Så fede ved jeg ikke om de var. Den lyserøde kan jeg dog stadig ikke få ud af hovedet. Der var en hvid guitar på brystet, noder ned af armene og der stod "Addidas" skrevet med noder på ryggen <3
Ud over dem, havde de ikke rigtig noget, så vi begyndte at bevæge os tilbage, hvor vi faldt over en butik med kondisko...
Nicholas har længe manglet nogle sko, og det fik han så her. 4 par til ham og 1 par til mig - hehe. Så nu har han 3 par kondisko i hhv. sort, sort/grøn og sort/isblå og et par vinterstøvler. Jeg faldt over et par palladium sko med tartan indvendigt, og så var jeg solgt. Heldigvis har vi rigeligt plads i min taske, og kilo bliver heller ikke et problem.

Tidligere på dagen havde vi købt noget subway mad, så vi fandt et grønt område og en bænk hvor vi spiste. Her så vi et sort egern, der lidt lignede de røde egern der hjemme, men med knap så meget pels på ørerne. Et noget mere sky dyr end gråegernene.
Old stone house
Der kom også en mand  gående med en lille vuf på 6 mdr. Den var godt nok charmerende. Noget nervøs, men han havde kun lige hentet den 2 uger tidligere på et shelter.
Mens vi sad og spiste, fik vi kigget lidt i vores rejsebog, og jeg opdagede at der inde i Georgetown var en bogbutik jeg gerne ville se, men da vi gik tilbage efter den, var den flyttet... Det var en ret fesen fornemmelse.
Så vi vendte næsen hjemad, med vores 5 par sko.

Hjemme igen fik vi læsset af, Nick fik leget med billeder, og der blev generelt bare slappet af.
Til frokost havde vi egentlig overvejet at prøve en restaurent, men der var 30 min. ventetid på et bord, så det gad vi ikke. I stedet gik vi der ned for at spise aftensmad kl. 20.30 - Bertucci's
Mine nye alt for lækre Palladium
Hvis du nogen sinde skal til Washington, kan det klart anbefales at spise her. Det ligger lige ved Dupont Circle. Jeg har det ikke super optimalt, og fik meget hurtigt nok, men det smagte super. Nick mener at det er en af de bedste pizzaer han har smagt. $14 for en pizza med 4 toppings man selv bestemmer. Dvs. $10 for pizzaen og $1 pr. topping. Pizzaen er desuden stenovns bagt, det gør det jo ikke ligefrem dårligere.
Med pizzaen fulgte en cesar salat. Den  var super lækker, og brødet der kom før maden, var også lige i øjet.
Min mad bestod af pasta, kylling og spinat. Jeg kunne ikke spise det hele, og fik tilbudt at tage det med hjem, og det gjorde jeg så.
Af skade bliver man klog, så vi valgte at drikke flaskevand denne gang. Smådyrt vand, men det smagte tilgengæld rigtig godt. Nogle gange kan man godt få sådan noget flaskevand, man bliver helt tørstig af at drikke.

Hjemme på hotellet igen, gik der ikke lang tid før vi begge faldt i søvn.
Nok den hyggeligste dag ind til videre.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar