fredag den 29. maj 2009

Hvilken hund?

Jeg skal have hund når jeg flytter, og vi får penge til det, der er der overhovedet ingen tvivl om.
Jeg ved også at det skal være en retriver, jeg ar bare ikke sikker på hvilken retriver det skal være...
Måske kunne det også være meget sjov at få en cavalier.


Når det kommer til retrivere, står valget mellem:


Tolleren



Flatteren


Golden

Men jeg har nok et par år til at finde ud af hvad det er vi skal have af hund *suk*
Mine forældre har haft flattere siden jeg var 8. Det er en virkelig smuk hund, der altid er glad, og enormt god til børn.
Den golden har jeg ikke noget helt vildt forhold til, men når man møder dem, er det nogle virkelig charmerende hunde, med en smule mindre knald på end flatteren. Så det tæller jo i den positive ende.
Tolleren så jeg ved et tilfælde, mener det var inde ved søerne, for nogle år siden. Jeg faldt pladask for denne lille retriver, og kan simpelthen ikke få den ud af hovedet. Igen kommer det der aktivitets niveau ind over, men så igen, alle retrivere er jo aktive.
Jeg kunne godt tænke mig en hund man kan dyrke noget hunde sport med, og evt. blive rigtig god til det :)

Cavalieren har aldrig rigtig sagt mig noget. Så fin hende, vi har fået flattere fra, pludselig sådan nogle vuffer, og jeg er totalt solgt!
Det er virkelig nogle herlige hunde, og jeg er helt vild med tanken om en hund man også kan have på skødet. En smule sært måske, men har man først en gang oplevet sådan en cavalier, der ligger helt fladt på ryggen, i ens skød, så er man sq solgt ^_^

Billeder gaflet fra
Cavalier klubben
Golden retriver i Danmark
Toller klubben

Ingen kommentarer:

Send en kommentar